دپارتمان وب و کامپیوتر

طراحی سایت، طراحی فروشگاه اینترنتی، طراحی اپلیکیشن موبایل و بازاریابی اینترنتی

گروه کارآفرینان ایده تا اجرا (اسپارک ) فعالیت تخصصی خود را در زمینه طراحی سایت از سال ۱۳۹۴ آغاز نمود و در طی این سالها بصورت تخصصی در زمینه های طراحی وب سایت، طراحی فروشگاه اینترنتی، بازاریابی اینترنتی فعال بوده است و در حال حاضر طراحی اپلیکیشن موبایل نیز در سبد خدمات ما قرار دارد. همچنین با شرکت در سالانه همایش بین المللی بازاریابی اینترنتی و حضور اساتید برجسته خارجی در ایران همواره تلاش کرده است تا دانش و تکنولوژی به روز دنیا را در اختیار مشتریان و شرکای تجاری خود قرار دهد و با طراحی سایت اصولی و رعایت کلیه استاندارهای سئو و افزایش ترافیک سایت همواره مزیت رقابتی مشتریان خود را نسبت به رقبایشان حفظ نماید.

خدمات قابل ارایه مجموعه :

  • طراحی سایت و پنل SMS
  • ثبت دامین
  • ثبت هاست
  • طراحی Template
  • پنل ارسال اس ام اس
  • پشتیبانی سالیانه و بارگذاری اطلاعات

 

 

ارتباط با بخش وب و کامپیوتر

 

معرفی انواع وب سایت :

وب سایتهای ایستا (Static Website):

شاید بتوان گفت که سایت ایستا شبیه یک کاتالوگ الکترونیکی است که وظیفه معرفی مشخصات و ویژگیهای کلا وارائه دهند ان را بر عهده دارد. این سایتها یکبار طراحی می شوند و اطلاعات مورد نیاز توسط خود طراح در داخل آنها قرار داده میشود. برای تغییر در محتوای اینگونه سایتها به یک طراح وب نیاز است.

از آنجا که حجم کمتری از کد در طراحی سایتهای ایستا استفاده می شود عمدتا هم زمان و هم قیمت طراحی پایین تری نسبت به سایر سایتها دارند.

بدلیل عدم امکان ایجاد تغییرات توسط افراد عادی، بروز رسانی سایت توسط صاحبان و مدیران امکان پذیر نمی باشد.و بجز معرفی و اطلاع رسانی نمی توان از انها استفاده دیگر کرد.

نکته: سایتهای ایستا (Static) برای افراد، شرکتها و سازمانهایی مناسب است که حداکثر یک یا دو بار در سال نیازمند به تغییر در محتوای سایت هستند.

 

وب سایتهای پویا (Dynamic Website):

سایت پویا علاوه بر داشتن ویژگیهای یک سایت ایستا,قابلیت این را دارد که خدمات متعددی را به کاربران ارائه دهد,همانند ارسال ایمیل خودکار, سفارش و خرید انلاین, ارائه امکانات وخدمات برای خاص برای هر کاربر و… در اینگونه سایتها ابتدا اسکلت سایت توسط طراح ایجاد می شود و سپس توسط مدیران و بوسیله سیستم ایجاد شده برای اینکار, محتوای سایتها قابل تغییر و ویرایش است. درست همانند فرم قراردادی که یکبار توسط فردی ایجاد می شود و بارها توسط افراد دیگر تکمیل می شود.

یکی از مزیتهای سایتهای داینامیک این است که هیچ محدودیتی برای ایجاد، تغییر یا حذف مطالب، تصاویر، صفحات و غیره وجود ندارد.

با توجه به اینکه در سایتهای پویا از زبانهای برنامه نویسی پیشرفته استفاده میشود، امکانات بسیاری مانند ایجاد صفحات هوشمند، فرمها و جستجوهای پیچیده در آنها امکان پذیر می باشد.

وب سایت شخصی:

یک وب سایت شخصی از بهترین روشهایی است که از طریق آن دوستان وآشنایان می توانند از زندگی شما مطلع شوند.گزینه های زیر از موارد مورد استفاده در وب سایتهای شخصی می باشند: وارد کردن تصاویر و فیلم ها و نمایش آنها به دیگران,توضیح وبیان تجربیات و نظرات خود با یک وبلاگ.

 

 

وب سایت های انجمنی:

با راه اندازی یک وب سایت انجمنی به انتشار افکار مورد علاقه خود بپردازید و کاربرانی با این علاقه مندی در سراسر جهان بیابید.

اگر شما علاقه مند به گروهها و انجمن های بخصوصی هستید مثل گروههای هنری، ورزشی، مذهبی و یا هر گروه دیگری، داشتن یک وب سایت یکی از بهترین راههای انتشار و حفظ این علاقه مندی می باشد و همچنین از طریق انجمن می توانید با دیگر اعضای گروه و یا طرفداران خود ارتباط برقرار کنید.

 

وب سایت های تجاری:

یکی از روش های موفقیت در کار و تجارت داشتن یک وب سایت است تجارت شما را رونق می بخشد. شما میتوانید خدمات، سرویس ها و محصولات خود را از طریق وب سایت به مشتریان و کاربران سایتتان معرفی نمایید.داشتن یک سایت “تجاری – اطلاع رسانی” موجب افزایش شناخت، آگاهی کاربران و از همه مهمتر مطرح شدن تجارت شما میگردد.

 

فروشگاه آنلاین:

داشتن یک فروشگاه انلاین یعنی داشتن صدها وشاید هم هزاران مشتری جدید است. امروزه بسیاری از شرکت ها برای فروش محصولات و خدمات خود به صورت مستقیم از وب سایتشان بهره می گیرند. با راه اندازی یک فروشگاه آنلاین نه تنها در نمایش محصولات و اطلاع رسانی به مشتریان خود موفق شده اید، بلکه مشتریان شما هنگامی که مشغول تحقیق برای خرید محصول دلخواهشان هستند، می توانند آن را سفارش دهند.

 

پرتالها (Portal):

پرتالها سایتهای پویای جامعی هستند که چند هدف خاص را در یک سایت دنبال می کنند. به عبارت دیگر مجموع چند سایت پویا که برای رسیدن به هدفی خاص در کنار هم قرار گرفته اند را می توان پرتال نامید. به عنوان مثال پرتال خبری می تواند از چند سایت داینامیک تشکیل شده باشد که هر یک امکانات خاصی چون عضو گیری، انتشار اخبار، انتشار تصاویر، نظر سنجی و … را در اختیار مدیران آن قرار دهد.

تمام ویژگی های یک سایت پویا می تواند در یک پرتال نیز صدق کند.

نکته: معمولا پرتال ها توسط سازمانها، گروهها و شرکتها خریداری می شوند. به دلیل نیاز به بروز رسانی بخشهای مختلف اداره آنها توسط یک فرد بسیار مشکل است مگر آنکه حد اقل به چشم یک کار پاره وقت به آن نگاه شود.

سیستم مدیریت محتوا (Content Management Systems):

سایتهای مجهز به سیستم مدیریت محتوا که در اصطلاح به CMS که مخفف Content Management System است مشهورند، وب سایتهایی از نوع پرتالها یا سایتهای پویا هستند که برای مصارف خاصی همانند وبلاگ ها، فروشگاه های آنلاین و …، توسط طراحان حرفه ای و یا شرکتهای طراحی حرفه ای ایجاد می شوند.

تمام مزایا و معایب مربوط به سایتهای پویا در مورد سایتهای مجهز به سیستم مدیریت محتوا نیز صدق می کند.

البته باید در نظر داشته باشید که سایتهای پویا و پرتالها نیز مجهز به سیستم مدیریت محتوا هستند اما آنچه که در CMS ها متفاوت است، طراحی آنها و سیستمهای مدیریت محتوای آنها برای مصارف خاص است.

از مزایای سیستمهای مدیریت محتوا نسبت به سایر سایتهای داینامیک می توان به آماده بودن و جامع بودن آنها اشاره نمود. از این رو اغلب اینگونه سایتها در کمتر از ۳ روز کاری قابل نصب و استفاده هستند.

طراحی سایتهای CMS همانند یک خط تولید محصول است و از آنجا که طراح باید نمونه های محدودی را به صورت انبوه تولید کند، سعی در رعایت تمام اصول امنیتی، گرافیکی، موارد مربوط به بهبود رنکینگ و امتیاز موتورهای جستجو و سایر موارد موثر می نماید.

با توجه به مزیتهای ذکر شده، به تمامی افراد، سازمانها و شرکتهایی که شرایط داشتن سایتهای داینامیک را دارند توصیه می شود تا ابتدا به دنبال سیستم های مدیریت محتوای مخصوص به کار خود بگردند و در صورتی که موفق به تهیه اینگونه سایتها نشدند، به طراحی سایتهای پویا روی آورند